athensspeeddating.gr :: http://www.mikres-aggelies.com/gnorimies/dating.php ::

 

Μολιέρος Ιωάννης Βαπτιστής (1622 - 1673)
 
Ήταν ο κορυφαίος των κορυφαίων Γάλλος θεατρικός συγγραφέας, ο Αριστοφάνης των νεωτέρων χρόνων – όπως έχει χαρακτηριστεί – συνάμα δε μια από τις μεγαλύτερες μορφές της γαλλικής και της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Γεννήθηκε στο Παρίσι, όπου και πέθανε, σε ηλικία 61 ετών.
Το πραγματικό του όνομα ήταν Ζαν Μπατίστ Ποκελέν, ενώ το `Μολιέρος` υπήρξε το θεατρικολογοτεχνικό ψευδώνυμο του, με το οποίο και έμεινε στην ιστορία.
Το 1643, μαζί με άλλους, συγκρότησε τον πρώτο θεατρικό του θιάσου, αλλά απέτυχε στην πράξη. Κατόπιν, μ` έναν άλλο θίασο, πήγε στη επαρχία από όπου το έτος 1658 γύρισε ξανά στη γαλλική πρωτεύουσα.
Κατά το ίδιος χρόνο έδωσε στο Παρισινό Λούβρο μια παράσταση με κάποια κωμωδία του, που άρεσε παρά πολύ στον `βασιλιά Ήλιο` Λουδοβίκο ΙΔ`, ο οποίος, στη συνέχεια, του παρεχώρησε την αίθουσα Πτι Μπουρμπόν για τις παραστάσεις του, έδωσε στο συγκρότημα του τον τίτλο του `Θιάσου του βασιλιά`, επιχορηγώντας τον συγχρόνως οικονομικά. Αργότερα ο θίασος έδινε τις παραστάσεις του στο Παλαί Ρουαγιάλ, με τις καλύτερες δημιουργίες του Μολιέρου, ο ίδιος δε αυτός ήταν μαζί ο συγγραφέας, ο σκηνοθέτης και ο πρωταγωνιστής των έργων του.
Τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα από τα αριστουργήματά του είναι τα εξής:
1) Οι `Γελοίες κομψευόμενες`, μια μονόπρακτη κωμωδία, η οποία σατιρίζει την επιτηδευμένη γλώσσα και τους εξεζητημένους τρόπους ορισμένων διανοουμένων του καιρού του.
2) Το `Σχολείο των γυναικών`, που προκάλεσε αρκετά σχόλια για τις νεωτεριστικές του τάσεις και αντιλήψεις.
3) Η αθάνατη κωμωδία του `ταρτούφος` που πολλές φορές απαγορεύθηκε, επιτράπηκε πάλι και ξαναπαγορεύθηκε από τη γαλλική λογοκρισία.
4) Το μεγάλο πεντάπρακτο πεζό θεατρικό του έργο `Δον Ζουάν`, το οποίο αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερά του έργα και με το οποίο ο συγγραφέας του επιτέθηκε, για μια ακόμη φορά, στην τότε οργιάζουσα κοινωνική υποκρισία.
5) `Ο μισάνθρωπος`, μια αριστοτεχνική κωμωδία, με τραγικές όμως προεκτάσεις, που, από την πλευρά της φόρμας, θεωρείται το πιο εκλεκτό του έργο.
6) Ο `Γιατρός με το στανιό`.
`Ο φιλάργυρος`, ένα ακόμη μεγάλο αριστούργημα του Μολιέρου, που αποτελεί σάτιρα λίαν καυστικότατη εναντίον της φιλαργυρίας.
8) `Ο αρχοντοχωριάτης`, μια επίσης απ` τις αξιολογότατες θεατρικές επιτυχίες του, διανθισμένη με μπαλέτα.
9) Η κωμωδία του `σοφές γυναίκες`, ένα άλλο από τα πιο έξοχα μολιέρικα κείμενα. Και
10) `Ο κατά φαντασίαν ασθενής`, σάτιρα και αυτή κατά των γιατρών, με χρησιμοποίηση μπαλέτων.
Εκτός όμως από τα παραπάνω μεγάλα αριστουργήματά του, ο Μολιέρος έγραψε και πλείστα όσα άλλα έργα, όπως είναι: η πεντάπρακτη κωμωδία του `Ερωτικό πείσμα`, `Ο Σγκαναρέλλος`, η τρίπρακτη έμμετρη κωμωδία `Το σχολείο των συζύγων`, η κωμωδία `Γάμος με το στανιό`, η κωμωδία – μπαλέτο `Έρωτας γιατρός`, που γελοιοποιεί το ιατρικό επάγγελμα, η φάρσα `Γιώργης Ντανέν` κ.α.
Με τις κωμωδίες του ο Μολιέρος έγινε κατήγορος και καυτηριαστής των ηθών, εθίμων και ελαττωμάτων, κυρίως της τάξης των ευγενών, αποβλέποντας στο να γελοιοποιήσει και να τιμωρήσει όσους, άμεσα ή έμμεσα, έρχονται και προκαλούν κακό στην κοινωνία.
Τα έργα του έχουν και αναμφίβολη καθαρώς λογοτεχνική αξία, διαπνέονται δε από γνήσιο ανθρωπισμό, και κυριαρχούν κυριολεκτικά στη γαλλική και την παγκόσμια θεατρική κουλτούρα.